"Až se technická studie proveditelnosti vysokorychlostní dráhy dokončí, tak uvidíme, zda je to realizovatelné, kolik to bude stát a kdy s tím začneme," uvedl saský premiér Stanislaw Tillich.
Saský premiér záměr komentovat po jednání s českým premiérem Bohuslavem Sobotkou a sasko-anhaltským ministerským předsedou Reinerem Haselhoffem Podle Sobotky oba šéfové vlád východoněmeckých zemí slíbili podpořit prosazení tohoto projektu do dopravního plánu německé vlády. To je klíčové, aby nákladný záměr mohl čerpat peníze z evropských fondů.
Vysokorychlostní železnice Praha, Drážďany a Berlín
Na projekt vysokorychlostní dráhy, která má vést tunelem pod Krušnými horami a má výrazně zrychlit spojení mezi českou a německou metropolí, se technická studie proveditelnosti v současnosti vypracovává.
"Teď nás čeká několik let přípravy a pokud nebudeme postupovat intenzivně a pokud nebudeme intenzivně jednat s německou stranou, tak se nám ten projekt nikdy nepodaří zahájit," zdůraznil český premiér Bohuslav Sobotka, který žádný termín jejího budování upřesnit nechtěl.V minulosti se jako o prvním možném datu dokončení stavby této trati mluvilo o roce 2030.
Druhým tématem jednání byla splavnosti Labe
ČR usiluje o to, aby řeka zůstala splavná po celý rok. Na svém úseku Labe kvůli tomu Česko chystá stavbu plavebních stupňů u Děčína a Přelouče, německá strana od stavebních plánů na toku ustoupila. Praha proto trvá alespoň na tom, aby Němci zajistili minimální plavební hloubku 160 centimetrů, k čemuž se už v minulosti zavázala i berlínská vláda.
Dokončení dálnice D8, která spojuje Prahu se Saskem
Zbývá dostavět poslední úsek přes České středohoří. "Jde nám o to, aby se ty práce zrychlily a byl dodržen avizovaný termín konce příštího roku pro dokončení D8," ujistil Sobotka německé zemské premiéry.
Sdílet / hodnotit tento článek