"Zřejmě se už naše společnost blíží vyspělému evropskému standardu a kromě základních potřeb se začíná výrazně zabývat komfortem, jako je zdravý životní styl, aktivní dovolená a bezpečnost," uvedl krajský radní René Živný.
Například Moravská Třebová na Svitavsku by ráda vybudovala cyklostezky, které povedou do všech okolních vesnic, odkud lidé jezdí do města do školy a do práce.
"Za třešničku na dortu pak považujeme vybudování komplexního rekreačního areálu Pastviska u města, kde plánujeme singltreky, sjezdové tratě, lanové centrum a další," uvedl místostarosta Pavel Brettschneider.
Téměř polovina plánovaných stezek by měla být vhodná pro in-line bruslení. Stezky, které spojují obce, jsou nejefektivnější veřejnou investicí. V sezoně a často i mimo ni je lidé využívají po celý den, uvedla Renata Šedová z firmy OHGS, která se na koncepci podílela.
Kromě cyklostezek plánují města devět areálů s terénními stezkami pro cyklisty. Největší by mohl vzniknout Orlickoústecku s desítkami kilometrů terénních stezek se třemi stupni náročnosti. Stezky se mají budovat z přírodního materiálu, zaválcovaného štěrkopísku, místy i kamene nebo dřeva. Vypracovaná už je studie.
Na budování by se finančně měly podílet obce a města, Pardubický kraj, který na přípravu plánuje zřídit grant, v úvahu připadají i jiné dotace. Například orlicko-třebovský bike resort by mohl získat peníze z programu česko-polské spolupráce.
Sdílet / hodnotit tento článek