Kudy tunel povede?
Začínat by měl v Žižkově ulici, která je spojnicí centra s dálnicí D8, a vyústit ve čtvrti Neštěmice. Tam by podle materiálů ústeckého magistrátu navazoval na silnici I/62, která by měla být rozšířena ze dvou na tři jízdní pruhy.
Město by získalo řešení, které ho zbaví tranzitní dopravy a umožní regulovat dopravu v celém městě.
Tunel by kromě zklidnění dopravy zajistil i průjezdnost města při případných povodních. Silnice v centru města by se pak později mohla proměnita v nábřeží s promenádou. Jaké by byly náklady na vybudování tunelu a zda jde o reálnou variantu, není zatím jasné. Podle představ města by tunel měl postavit stát. Cena tunelu je odhadována na 4,5 až pět miliard korun.
Radnice se chce v první fázi připojit ke studii zhotovitelnosti, kterou si nechal zpracovat Děčín a která má dát odpovědi na to, co se stane s regionální a nadregionální dopravou. Děčín si nechává sám zpracovat tři varianty přivaděče, hotové by měly být v polovině července a k nápadu sousedního Ústí se staví zdrženlivě.
Sdílet / hodnotit tento článek