Ohromující není jen samotný záměr, 170 pater, náklady přesahující 21 miliard korun (4,6 mld. rialů), ale i nezbytná stavební technika. Například jeřáby zkonstruované německou společností Liebherr & WolffKran, ušité na míru této masivní stavbě.
V současnosti se po světě pohybuje jen šest typů stroje Liebherr t. 357 HC-L, a ten který je připraven a uzpůsoben pro výstavbu v Džiddě je největším ze svých sourozenců. Smutno mu to ale nebude: hned tři se totiž budou podílet na stavbě vnějších stěn ze země. Postupně budou připojeny na vnější strukturu, a vyzvedávat materiál budou až do výše 400 metrů. Největší jeřáb, usazený ve středu budovy, bude růst společně s přibývajícími patry (posouván masivní výtahovou zdviží), a je určen jak pro vnitřní i vnější výstavbu.
„Teď, když už jsme konečně dodělali základy budovy, je načase se vznést do vzduchu,“ říká vedoucí stavby Mounib Hammoud, který dozoruje konstrukční práce jednotlivých subdodavatelů. „Bez jeřábů by to ale nešlo.“ Co všechno Liebherr t. 357 HC-L dovede? Například zdvihnout náklad o váze osmnácti tun, a vynášet ho vzhůru rychlostí 44 metrů za minutu. Jeho rádius činí 40 metrů. Není to ale jen o těžko-tonážní technologii.
Je také speciálně zkonstruován tak, aby odolával rozmarům počasí, do úmorného horka (přehřívání konstrukce) po písečné bouře (mechanické poškození), a byl současně mimořádně stabilní. Práce na takovém jeřábu není pro každého, a výběrové řízení na „obyčejného“ jeřábníka prý připomíná spíš šetření na pozici nejvyššího manažera v bance.
Sdílet / hodnotit tento článek