V každém z měst má vzniknout přístav pro deset až 16 malých rekreačních lodí. V některých městech budou navíc veřejná přístaviště pro osobní lodní dopravu, a to nejen pro lodě hotelového typu, ale i pro výletní vyhlídkové lodě. Hlavním důvodem zpoždění jsou podle Bukovského zejména administrativní záležitosti, které jsou potřebné k získání stavebního povolení. "Myslím si, že letos se začne soutěžit dodavatel, ale obáváme se, že letos práce nezačnou," řekl.
Postupně by měla vznikat nová přístaviště také v Poděbradech, Neratovicích, Brandýse nad Labem a v Kolíně. Na každém přístavišti se lodě budou moci napojit na elektrickou energii, zbavit se komunálního odpadu, někde i doplnit vodu. Všechna přístaviště budou veřejná a stát zde bude povoleno maximálně 48 hodin.
Náklady na výstavbu přístavišť se budou všude pohybovat mezi 15 až 20 miliony korun. Vodní stavby financuje ŘVC, města základní infrastrukturu mimo řeku a následnou péči o objekty. Přístaviště by měla ve středočeských městech podpořit a kultivovat vodní turistiku podle vzoru Baťova kanálu na Moravě. Mají také zvýšit návštěvnost měst a podpořit místní podnikatele.
Sdílet / hodnotit tento článek