Výška, tlak a napětí, jsou jen některé z problémů, se kterými se dodavatelé výtahů do výškových budov musí vyrovnat. Svou roli tu hraje i mechanické chvění, které způsobuje pohybující se výtah v šachtě, a pochopitelně také optimální rychlost přepravy. Nejrychlejší je například výtah v mrakodrapu 101 Taipei, kde se pohybuje plošina rychlostí 53,2 kilometrů za hodinu, což dosud představovalo limit možností. Díky technologii UltraRope se ale KONE hodlá posunout výš.
UltraRope nahrazuje konvenční ocelové lano, určené pro zdvih plošiny, lanem obohaceným o uhlíková vlákna a jemné oplášťování, které výrazně snižuje tření. Lano z uhlíkových vláken má kromě výrazně nižší hmotnosti také další výhodu – rezonuje na jiné frekvenci, než ocelová vlákna, a vyniká proti nim i dvojnásobnou životností. Lehčí a odolnější UltraRope tak snižuje plýtvání materiálem, vyžaduje méně údržby a tím šetří životní prostředí.
Antony Wood, architekt a výkonný ředitel Rady pro vysoké budovy a městské prostředí (Council for Tall Buildings and Urban Habitat) upozorňuje, že díky objevu společnosti KONE padla jedna z významných překážek, která stála projektům na obří mrakodrapy v cestě. „Zatímco doteď představovalo samotné ocelové lano s délkou 500 metrů únosný limit, nyní se nemusíme bát o výtahy s dvojnásobnou délkou.“
Sdílet / hodnotit tento článek