V roce 2018 by měl být terminál v provozu. Akcionáři, jimiž jsou město a Pardubický kraj, si stanovili horní hranici 300 milionů korun. Loňské výběrové řízení museli zrušit, protože zástupci firem jim řekli, že navržený projekt za tuto částku nejsou schopni postavit. EBA proto přišla s novým, úspornějším projektem, který počítá mimo jiné s levnějšími materiály, a za 300 milionů ho tedy uskutečnit lze.
"Pořadí uchazečů určí nabídková cena," řekl předseda představenstva EBA Pavel Svoboda.
Na stavbu si společnost EBA musí vzít úvěr 250 milionů korun. Banka nově požaduje větší záruky, chce zastavit budoucí stavbu a pozemky. Provozovatel letiště přišel o značnou část ruské klientely a tím i tržeb, banka proto chce mít větší záruky.
"Až budeme znát nabídkovou cenu, budou zastupitelstva města a kraje schvalovat financování stavby. Předpokládám, že to bude v březnu nebo dubnu 2016. Až pak bude s vítězem soutěže uzavřena smlouva," dodal Řehounek.
Terminál bude postaven z levnějších materiálů, trafostanice bude místo uvnitř budovy venku. Současný terminál nevyhovuje potřebám letiště. Nový objekt má odpovídat současným standardům v letecké dopravě. Bude v něm obchod i restaurace, terminál také zvládne odbavit cestující z více letadel najednou, což dosud není možné.
Loni letiště zaznamenalo pětinový úbytek pasažérů a odbavilo 150.000 lidí. Letos se očekává ještě větší propad, terminálem zřejmě v tomto roce projde 60.000 až 70.000 lidí. Letiště například již nemá pravidelné linky do Moskvy, ruský přepravce začal létat do Prahy.
Sdílet / hodnotit tento článek