Regulační plány budou řešit podmínky v centru města, v průmyslové zóně v okolí Vojtěšské huti, v lokalitě poblíž železniční zastávky Kladno - město a ve čtvrti Podprůhon. U staveb pak tyto plány řeší například jejich výšku, šířku, parkování, orientaci budovy nebo dopad na životní prostředí. "Lze se pak bavit o koncepčním rozvoji území," uvedl zastupitel Ondřej Rys (Volba pro Kladno), který má na starosti rozvoj města. Podle něj regulační plány mohou připravit podmínky pro investice nebo jiné změny k lepšímu.
Regulační plán v centru města také počítá s propojením pěší zóny s autobusovým nádražím a náměstím Svobody. Na novou podobu centra by město mělo na začátku února vypsat architektonickou soutěž.
Plochy vhodné pro výstavbu územní plán preferuje spíše v centru města, kde je k tomu uzpůsobená infrastruktura. Počítá také se zvětšením zelených ploch, například v lokalitě Bukovka, v plánu je ale nová zeleň i na dalších místech ve městě. Územní plán připravuje i propojení, kde vznikne například cyklostezka.
Opoziční zastupitelé ODS pro navrhovanou podobu územního plánu nehlasovali, kritizují například možnost výstavby v některých lokalitách označených jako smíšené zóny až do plochy 2000 metrů čtverečních, což je podle nich velikost menšího supermarketu. "Navrhovali jsme, aby to bylo maximálně 1000 metrů čtverečních, nebylo nám vyhověno," uvedl zastupitel Dan Jiránek (ODS). Podle Jiránka se to týká i některých vilových čtvrtí.
Podle Volfa jsou v plánu nedostatky, město by je mělo postupně odstraňovat. Plán by měl jako podklad sloužit zhruba deset až 15 let, pak město dá vypracovat další. Jde o obvyklý postup. V územním plánu se mohou dělat v době jeho platnosti dílčí změny, proces ale trvá asi osm měsíců.
Schvalování územního plánu trvalo oproti předpokladům o několik let déle, důvodem bylo nejen vypořádání připomínek, ale i legislativní změny jako novela stavebního zákona a změna terminologie občanského zákoník.
Sdílet / hodnotit tento článek