"Pro všechny připravené prioritní stavby máme peníze a příští rok chceme zahájit jejich výstavbu. Spolu s dalšími projekty je to více než 100 kilometrů nových dálnic, které začneme stavět," řekl ČTK ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).
Problémy s posudky EIA má v Česku asi stovka dopravních staveb za zhruba 130 miliard korun. Jde o staré posudky vzniklé podle zákona z roku 1992, tedy před vstupem ČR do EU, které unie neuznává. Na seznamu dopravních staveb, které nebudou potřebovat opakování procesu EIA, se ministerstvo dopravy již dříve předběžně domluvilo s Evropskou komisí.
Mezi uvedenými stavbami jsou například dálniční obchvat Českých Budějovic nebo Frýdku - Místku, nový úsek dálnice D11 do Smiřic nebo poslední chybějící úsek D1 Říkovice - Přerov. Proti původnímu návrhu ze seznamu ale vypadlo dokončení čtyřproudé silnice I/11 z Ostravy na hranice Opavska. Podle ministerstva dopravy je většina stavby před dokončením a chybí zhruba čtyřstametrový úsek, pro který je možné získat povolení jinou, rychlejší cestou. Dále ze seznamu vypadl projekt na chybějící část Pražského okruhu, který nesplnil podmínku, že pro stavbu už musí být vydáno územní rozhodnutí.
- D3 Obchvat Českých Budějovic (D3 0310/I Úsilné - Hodějovice a D3 0310/II Hodějovice - Třebonín)
- D6 obchvaty obcí Řevničov, Lubenec, Krušovice(D6 Lubenec, obchvat; D6 Řevničov, obchvat; D6 Nové Strašecí - Řevničov)
- D48 Frýdek Místek, obchvat
- D35 Opatovice - Ostrov (D35 Opatovice nad Labem - Časy a D35 Časy - Ostrov)
- D49 Hulín - Fryšták
- D55 Otrokovice, obchvat JV část
- D11 1106 Hradec Králové - Smiřice
- D1 0136 Říkovice - Přerov
- Modernizace trati Sudoměřice - Votice
Sdílet / hodnotit tento článek