Podle šéfa ŘSD Jana Kroupy měly práce na trase Humpolec-Větrný Jeníkov podle původního harmonogramu již skončit a znovu začít až na jaře. Stavbu však provázejí velké problémy, kvůli kterým musí stavbaři dohánět nabrané zpoždění a práce budou pokračovat minimálně do začátku ledna, možná i déle. Stát podle Kroupy uplatňuje vůči stavebním společnostem smluvní penále 1,5 milionu korun za den.
Kromě toho situaci komplikuje skutečnost, že úsek patří v zimě mezi rizikové, kde může být během nepříznivého počasí omezena sjízdnost vozovky. "Máme ovšem vyzkoušeno, že v případě sněhové nadílky jsme schopni dálnici zprovoznit a udržovat tak, aby byla sjízdná i v zimě," uvedl Ťok.
Zakázku za 1,75 miliardy korun provádí sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali a české stavební společnosti Geosan Group. V konsorciu dříve bylo také kazašské SP Sine Midas Stroy, které však podle ministra již ve stavbě nepokračuje. S téměř 14 kilometry jde o nejdelší úsek v rámci modernizace dálnice.
Opravy D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou provádí ŘSD postupně od roku 2013. Dálnice byla kvůli opravám rozdělena na 21 úseků, z nichž je zatím dokončeno 13 částí o délce zhruba 90 kilometrů. V příštím roce by práce měly pokračovat na zbývajících úsecích.
Sdílet / hodnotit tento článek