Rozšíření dálnice D1, která slouží jako jižní část brněnského okruhu, se plánuje až od roku 2021. Dokončení víceletých staveb obchvatů se mají letos na podzim dočkat ve Znojmě a Lechovicích.
V Žabovřeské, která je poslední stavbou západní části brněnského okruhu, se začala koncem roku budovat obslužná silnice, která bude využitá v době stavby přeložky tramvajové tratě. Stále však silničářům chybí stavební povolení na hlavní trasu, protože ho napadl spolek Voda z Tetčic. Zatím kvůli tomu nelze říct, kdy stavba omezí dopravu. "Omezení se vážou především na práce plynoucí z napadeného stavebního povolení. Předpokládané termíny tak nejsou pevně zakotveny," uvedla Ledvinová. Přesto by se letos měl rekonstruovat most, po němž auta překonávají okruh směrem do Bystrce. Půjde zřejmě o největší omezení během celé stavby Žabovřeské a patrně bude trvat od dubna do září.
První etapa stavby, což je severní část, by měla skončit ve druhé polovině roku 2020. Jižní část se začne stavět později a měla by skončit pravděpodobně v roce 2023.
Na podzim mají začít práce na severovýchodní části okruhu. Jedná se o dvě navazující stavby, které povedou auta od Husovického tunelu mimoúrovňově přes Tomkovo náměstí až pod Vinohrady k ulici Rokytova. V budoucnu bude okruh pokračovat tunelem pod sídlištěm Vinohrady. "Nyní usilujeme o výkup pozemků a získání stavebního povolení. Předpokládáme, že všechna budeme mít do poloviny roku," uvedla Ledvinová.
Začátek stavby bude koordinovaný s ostatními stavbami v okolí. Především musí skončit oprava Zábrdovického mostu, přes který povede jedna z objízdných tras. Stavba nové části okruhu by měla trvat dva a půl roku.
Příprava dalších částí ve východní části města je zatím výrazně pozadu a stavět se bude postupně až později ve 20. letech.
Již v roce 2021 by se měly začít rozšiřovat na šest pruhů první úseky ze sedmi, na které je rozdělená dálnice D1 mezi sjezdy na Kývalce a u Holubic. Trasa je dlouhá 28 kilometrů. "Každá ze staveb se nachází v jiné části přípravy. Nejblíže ke stavbě je úsek Brno centrum až Brno jih a připojení Černovické terasy," uvedl mluvčí Jan Studecký. Spolu s novou mimoúrovňovou křižovatkou tak má vzniknout šestipruh mezi 199. a 201. kilometrem.
Sdílet / hodnotit tento článek