"Jednali jsme s objednateli dopravy a dopravci. Všechny požadavky jsme dokázali uspokojit, ale už jsme nedokázali v některých časech ´naředit´ dopravu. Proto se může v některých případech stát, že se konkrétní vlaky budou odklánět mimo hlavní nádraží," řekl náměstek pro řízení provozu Miroslav Jasenčák.
Nádraží po rekonstrukci nabídne cestujícím bezpečnější a také pravidelnější cestování. Podle náměstka pro modernizaci dráhy Mojmíra Nejezchleba se brněnský uzel bude řídit pomocí nejmodernějšího elektronického zabezpečovacího a sdělovacího zařízení. Odpadnou tak situace, kdy se kvůli starému elektromechanickému zařízení odjíždělo s mírným zpožděním, nebo se čekalo dlouho na vjezd do stanice.
Během roční výluky se opravilo také kolejiště směrem k Heršpicím a renovací prošla trať do Chrlic a Černovic. V současnosti se na hlavním nádraží ještě opravují podchody a nejezdí odsud vlaky do Židenic. Zároveň společnost Brno New Station Development, která má pronajatou odbavovací halu od Českých drah, dokončuje rekonstrukci prvního nástupiště a prostřední části haly. Po mnoha letech tak bude brněnské nádraží vypadat tak, aby odpovídalo moderním potřebám cestování.
V nejbližších letech se má začít s modernizací a elektrizací tratě z Brna do Zastávky, s rekonstrukcí úseku Brno-Maloměřice - Blansko a v roce 2023 má být zahájena rekonstrukce výpravní budovy v Králově Poli. Celková modernizace železničního uzlu a přesun hlavního nádraží zatím termín nemá.
Sdílet / hodnotit tento článek