Horní nádraží je poslední roky ostudou města. O to víc, že je vstupní branou do lázeňského města. Budova nádraží byla postavena po druhé světové válce jako dočasná náhrada vybombardovaného nádraží.
"V nedávné době sice byla zrekonstruována část provozních prostor v budově takzvané staré pošty, zejména tedy dopravní kancelář a prostory Oblastního ředitelství Ústí nad Labem. Zbývající část budovy je však v havarijním stavu a současné standardy vybavení pro odbavení cestujících nesplňuje. Současné provozní uspořádání a vybavení pro cestující je minimalizováno na nejnutnější služby," uvedl Ptačinský.
"K převodu karlovarského nádraží došlo na základě kupní smlouvy mezi Českými dráhami a SŽDC, která byla uzavřena dne 1. září. K vlastnímu fyzickému předání nemovitosti došlo 9. října. Cena budovy byla stanovena na 4,1 milionu korun," dodal Ptačinský.
V rámci připravované stavby bude postupně zdemolována stávající výpravní budova a na jejím místě bude postavena novostavba vycházející z návrhu architekta Petra Franty. Zároveň tam bude zázemí pro řízení dopravy a správu nádraží.
Navrhovaná budova bude překonávat svažitý terén, a má tak jedno nadzemní a jedno podzemní podlaží. Centrálním prvkem bude hala s prosklenou střechou, která přechází přes obě podlaží a symetricky budovu rozděluje.
Na stavbu nádražní haly čeká i město Karlovy Vary, které připravuje stavbu lávky na Růžový vrch. Zatím se odkládala.
V minulosti se vyskytly i snahy o zapsání budovy mezi kulturní památky. Nakonec se tak nestalo. Historicky a architektonicky cenná je ale litinová konstrukce zastřešení nástupišť. Podle primátorova náměstka Jiřího Klsáka (KOA) se zastřešení nepřesune před nádraží, jak se původně zamýšlelo, ale jeho část se posune a část skončí v muzeu.
Po dokončení stavby nové výpravní budovy chystá SŽDC modernizaci zbývající části železniční stanice s vybudováním nového podchodu a rekonstrukcí celého kolejiště včetně 1. a 2. nástupiště. Tyto práce by měly být na řadě v letech 2016 až 2017.
Sdílet / hodnotit tento článek