"Nesešly se nabídky, které by splňovaly maximální cenu 305 milionů korun. Budeme muset vypsat nové výběrové řízení a nastavit nové podmínky," řekl Červinka.
Podmínky tendru byly zhruba rok staré a podle Červinky se situace na stavebním trhu změnila, firmy tak nedokázaly mimo jiné garantovat stanovenou cenu provedených prací. Ředitel doufá, že na jaře by se snad mohlo začít stavět.
"Musíme respektovat zákon o veřejných zakázkách, proto mít nějaká jasná očekávání je věštění z křišťálové koule," podotkl Červinka. Na nový terminál si chce vzít letiště úvěr 250 milionů korun. O jeho výstavbě se uvažuje už dlouho, protože odbavovací hala už nestačí počtu cestujících, nemá ani odpovídající služby.
Letiště nejvíc využívá ruská klientela, která však v letošním roce létá do Pardubic méně. Ovlivnila to nejspíš nižší hodnota rublu, která souvisí s politickou situací v Rusku a na Ukrajině. Letiště za první tři čtvrtiny roku odbavilo zhruba o 20.000 cestujících méně než loni ve stejném období. Terminálem prošlo na 160.000 pasažérů. V loňském roce využilo služeb letiště rekordních 185.000 cestujících.
Společnost EBA vlastní z jedné třetiny pardubické hejtmanství a ze dvou třetin město Pardubice. Akcionáři se zavázali, že zaplatí silnici u terminálu. Komunikace musí být hotová s novou halou. Odhadovaná cena je 50 milionů korun, výběrové řízení ji ale může snížit.
Sdílet / hodnotit tento článek